Wilders bevordert de migratie juist

Migratie was 22 november bij de stembus het doorslaggevende thema. Het maakte Geert Wilders tot de grote winnaar van de verkiezingsstrijd. Dat is nogal cynisch en wrang, juist als je het bekijkt vanuit het perspectief van migratie. Want als er één partij is die op de lange termijn massamigratie stimuleert dan is het wel de PVV. In zijn verkiezingscampagne benadrukte Wilders keer op keer dat we het geld dat gereserveerd wordt voor klimaatmaatregelen beter kunnen steken in armoedebeleid. Hij schiep daarmee een valse tegenstelling. Juist energie dreigt een kostenpost te worden die mensen in armoede jaagt. En de klimaatontkenning van Wilders zal in de toekomst leiden tot een stroom van klimaatvluchtelingen, die in andere delen van de wereld een veilig heenkomen zoeken. De PVV zegt op te komen voor de Nederlanders, maar levert ons in feite uit aan de zeespiegelstijging die ons kikkerlandje als eerste zal treffen. Nee, het is niet zo dat Wilders opkomt voor de Nederlanders. Het tegendeel is waar als je verder kijkt dan de korte termijn. Als we verder kijken dan onze neus lang is. Het is overigens niet alleen Wilders die dit doet. Stuk voor stuk kiezen de partijen van radicaal rechts voor een kortzichtige politiek. Juist Wilders politiek zal tot migratie leiden.Tot enorme tekorten ook op de arbeidsmarkt door de vergrijzing. Nee, ik zie niet in hoe Wilders en radicaal rechts ons land zouden dienen.

Met een groet,
Karl van Klaveren