Gastpredikant ds. Jacob Korf - dienst 26 mei

Ik ben begonnen als predikant op het platteland van Groningen. En heb theologie gestudeerd in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw. Mijn beeld van geloven is tegenwoordig wel heel anders dan toen ik begon. Geloven is voor mij altijd een zaak van vertrouwen. God de Heer is de gangmaker van de menselijke beschavingsgeschiedenis, als stem van het geweten in mensen en tegenstem tegen alle andere inhumane “goden” van deze wereld. Wie ben ik om het geloof af te vallen terwijl onze voorouders altijd met het geloof hebben geleefd en daarin houvast en uitzicht hebben gevonden. Rond mijn 30e, in 1993, kwam ik, vanuit Rotterdam, in Den Haag en begon als predikant bij de gemeente van de Duinzichtkerk. In 2007 ben ik naar de Abdijkerk gegaan. Nu ben ik 70 jaar en sinds 2016 met emeritaat, ik ga nog regelmatig voor in kerken, o.a. af en toe in de Grote Kerk, met Pasen en Kerst.

Bron: Haags Gemeentearchief
Foto: Robin Butter